12 Haziran 2014 Perşembe

Gizliajans - Alper Canıgüz



  Yine bir Alper Canıgüz romanına kaptırayım kendimi diyerek giriştim "Gizliajans"ı okumaya.

  Metin yazarı Musa'nın "Gizliajans"da işe alınmasıyla hayatının sonsuza kadar değişmesi işlenmiş romanda."Oğullar ve Rencide Ruhlar" kitabı kurgudan çok karakter odaklı bir kitaptı."Cehennem Çiçeği"nde konu ve karakter dengesi kurulmuştu.Bu romanda kurgu odaklı gitmiş ve başkarakteri geri plana itmiş.Daha doğrusu başkarakter hep göz önünde ve romanı okutan da o ama karakterimiz çok etkisiz kalmış kurguda.

  Bahsettiğim iki kitabında da absürd şeyler olsa da "Gizliajans"ı absürdlükle bezemiş resmen yazar.Bilimkurguya sempati beslemiyor,fazlaca absürdlükten hoşlanmıyorsanız bu romanı elinizden bıraktığınızda geride kalan tek şey boşa giden 4 saatiniz olur.Peki benim gibi bir okuyucuysanız,bilimkurgu seviyor ve insanların "E saçma bu?" dedikleri şeylere "E onun vitamini saçmalığında?" diyorsanız ne olur ? Seversiniz arkadaşım.Kurgu aceleye gelse de,başkarakter hikayede etkisiz kalsa da seversiniz.Niye seversiniz ? Kitaptaki nokta atışı tespitler,ince göndermeler ve mizah size bu romanı sevdirir.Bunun yanında hikayede etkisiz kalmış dediğim başkarakterin aşık oluş süreci,yine aşk konusundaki tespitleri ve altı çizilesi bir ton söz size bu romanı sevdirir.Kurguyu aceleye getirmese çok sevebilirdim bu kitabı ama olsun yine de eğlendim okurken.

  Daha çok çerezlik bir kitap olmuş.

  Son olarak Murat Menteş,yazarı kurgu konusunda etkilemişe benziyor.Yazarı bilmesem bu kurguya "Murat Menteş"in derdim onca uçarılıktan sonra.

7.5/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder