12 Haziran 2014 Perşembe

Yolun Sonundaki Okyanus - Neil Gaiman


"Bir kelebeğin kanatları kadar narin ve hüzünlü.Karanlıktaki bir bıçak kadar tehditkâr ve korku verici."

  Kitap kahramanımızın çocukken yaşadığı yere dönmesiyle başlar ve flashback ile hikayeye yani karakterin çocukluğuna gidiveririz.Çocuk yaştaki kahramanımız garip bir olay neticesinde hikayenin fantastik yönünü temsil eden Hempstock ailesiyle tanışır ve olaylar gelişir.

Kitap sade bir olay örgüsüne sahip.Öyle fazla dallanıp budaklanmıyor ama hikaye basit olarak algılanmasın bu.Sadece hafif bir kitap diyeyim.Çocukça yönleri bolca olsa da ne çocuk kitabı diyebilirim ne yetişkin kitabı diyebilirim.Çocuksu bir yetişkin kitabı demek daha doğru olur.Yani her yaştan insan okuyabilir.Fantastik bir kitap ama beni üzen tarafı fantastik yönünü temsil eden aile ile ilgili detaya girilmemesi oldu.Kitabın fantastik dünyasıyla ilgili doğru düzgün bir şey bilmemek beni tatminsizlikten daha çok meraka sevk etti çünkü fantastik kısımlar gösteriliyor ama geri planda bu fantastik dünya aydınlatılmamış.Yani keşke daha çok ayrıntı verilseyde kitaptaki fantastik ögelerle ilgili,Hempstock ailesiyle ilgil.Bazı yerlerde sanırım yılın fantastik kitabı falan deniliyor ama bu ifade fazla abartılı kaçmış.Tamam bitince damağınızda güzel bir tat bırakıyor ama fazla iddialı bir ifade olmuş belki kitabı uzatıp bahsettiğim detaylara girse ben de katılabilirdim bu görüşe.Neil Gaiman'ın değişik bir tarzı var gördüğüm kadarıyla.Daha önce Terry Pratchett ile birlikte yazdığı Kıyamet Gösterisi kitabını okumuştum ama ilk defa kendi yazdığı bir kitabı okudum bilmiyorum genel tarzı bu yönde mi ama söyleyebileceğim şey "değişik".Ben beğendim ve muhtemelen başka bir kitabını da okuyacağım yazarın.

8/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder